Pakiety bezpieczeństwa - jak skomponować ciekawą ofertę dla klientów?
Żyjemy w czasach, kiedy sprzedaż danego dobra wcale nie musi oznaczać, że nasz zysk z tej transakcji dobiega końca, a klient odchodzi i po raz kolejny zobaczymy go dopiero za kilka lat. Hitem, który potrafi zapewnić wysokie, stabilne źródło dodatkowego przychodu są dedykowane pakiety bezpieczeństwa. Co warto o nich wiedzieć?
- Anna Malinowska
- /
- 1 lipca 2021
Kto może skorzystać z pakietów bezpieczeństwa?
Trudno byłoby wdrożyć taką usługę w każdym segmencie rynku, bez względu na to, jakie PKD ma nasza działalność gospodarcza. Niemal nie można sobie wyobrazić, by firmy, które sprzedają żywność, na przykład w formie konserwowej, mogły zaoferować pakiet bezpieczeństwa.
Zupełnie inaczej sprawa wygląda w segmencie usług produkcyjnych, a także na coraz dynamiczniej rozwijających się działalnościach IT. Można tu wskazać na przykład na firmy produkujące urządzenia elektroniczne, a także na działalności, które tworzą na przykład oprogramowanie użytkowe.
Dość ciekawą niszą, która może dobrze poradzić sobie z tworzeniem pakietów bezpieczeństwa, jest branża bezpieczeństwa sieciowego, czyli na przykład te działalności, które zarządzają ruchem w internecie, dążąc do utrzymania jak najwyższego jego przepływu bez niespodziewanych zakłóceń.
Wiele wskazuje na to, że wraz z przenoszeniem się do internetu coraz większej liczby podmiotów, tendencja do tworzenia dedykowanych pakietów bezpieczeństwa będzie coraz bardziej rosnąć. Już dziś oferty tego typu są o wiele bardziej popularne niż choćby pięć lat temu. Widać więc dość dobrze, że jest to rynek, w którym drzemie spory potencjał.
Jak powinna wyglądać dobra oferta z pakietami bezpieczeństwa?
Użytkownicy uwielbiają mieć wybór. Wiele badań wykazało, że jeśli zaproponujemy im kilka wariantów różnych umów, to szanse na to, że wybiorą właśnie naszą ofertę, są o wiele większe niż wtedy, gdy pod pojęciem pakiet bezpieczeństwa rozumiemy tylko jedną, skrojoną ofertę.
Czy ewolucja DDoS wymaga zmiany podejścia do kwestii bezpieczeństwa?Jan Wróblewski
Nawet gdyby była ona naprawdę dobra. Pokazuje to dość dobrze, że można tu zastosować szereg protych działań z zakresu psychologii sprzedaży, by dodatkowo zwiększyć swoje szanse na sukces.
możemy Ci pomóc w analizie i zgłoszeniu do UODOWyciekły w Twojej firmie dane osobowe
Oferta powinna być skrojona w taki sposób, by klient wyraźnie widział, że wraz z rosnącą ceną, faktycznie zyskuje coraz więcej dodatkowych metod zabezpieczenia swoich interesów lub urządzeń. Pamiętajmy o tym, że takie pakiety zwykle są sprzedawane w formie abonamentowej przez pewien czas, dlatego też oferta musi być naprawdę atrakcyjna.
Sprzedaż pakietu bezpieczeństwa to dopiero początek
Pamiętajmy o tym, że pakiet bezpieczeństwa to w pewnym sensie broń obosieczna. Może ona przynieść nam pewien dochód, jednak generuje też określone obowiązki, z których musimy się wywiązać. Klient musi mieć pewność, że podejmiemy wszystkie niezbędne działania, za jakie nam płaci.
Jeśli nie będziemy wywiązywać się z umowy, to grozi nam nie tylko rezygnacja z pewnego dochodu, ale i utrata zaufania na rynku, a nawet problemy prawne, które będziemy musieli wyjaśniać przed Urzędem Ochrony Klienta i Konsumenta. Właśnie dlatego warto podejść do pakietów bezpieczeństwa na poważnie.
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco
z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu
ponownie!
Jeżeli
podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach
społecznościowych.
Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia, o którym mowa w artykule?