Play wprowadza eSIM zarówno dla klientów abonamentowych, jak również w usługach pre-paid
Od 22 sierpnia 2022 roku zarówno klienci abonamentowi, jak i korzystający z usług pre-paid będą mogli korzystać z eSIM, czyli wirtualnej karty SIM. Ma ona zastosowanie m.in. w smartwatchach oraz niektórych smartfonach jako drugi numer.
- Anna Malinowska
- /
- 19 sierpnia 2022
Play wprowadza eSIM
Wirtualna karta SIM będzie dostępna w ofertach abonamentowych, mix, jak i na kartę dla wszystkich klientów – zarówno indywidualnych jak i biznesowych. Dodajmy, że nie jest to standard wśród telekomów działających w Polsce. O ile podobne zasady wdrożył już Orange i Plus, o tyle w T-Mobile eSIM dostępny jest jedynie dla usług abonamentowych – zauważa branżowy portal Telko.in.
Jak przechowywać karty pamięci?Martyna Kowalska
Czym jest eSIM
eSIM to tak naprawdę wirtualny odpowiednik tradycyjnej karty SIM z mikroczipem. Różnica jest zasadnicza. O ile starsze i wciąż najpopularniejsze rozwiązanie to fizyczna, zminiaturyzowana, plastikowa karta, o tyle eSIM jest po prostu specjalnym programem instalowanym na smartfonie, w tablecie, czy smartwatchu.
możemy Ci pomóc w analizie i zgłoszeniu do UODOWyciekły w Twojej firmie dane osobowe
Plusem eSIM jest m.in. możliwość korzystania z funkcji dual SIM, czyli obsługiwania dwóch numerów w jednym urządzeniu. Rozwiązanie to ma zastosowanie także w niektórych smartwatchach posiadających własny moduł LTE lub 5G.
Jak otrzymać eSIM?
Play zapowiada, że wymiana klasycznej karty SIM na eSIM będzie usługą darmową i bardzo prostą. Co ważne, także bezpieczną. Jedyne co potrzebuje użytkownik, to wygenerowany przez operatora kod QR oraz instrukcja instalacji. Cała operacja nie zajmuje zbyt wiele czasu.
Dodatkowo Play wprowadza trzygodzinny okres ochronny, który pozwoli na ograniczenie pola manewru dla różnego rodzaju oszustów. Jeżeli wniosek o eSIM zostanie złożony, klient dla własnego bezpieczeństwa otrzyma wiadomość SMS z komunikatem w tej sprawie. Jeśli wniosek o wirtualną kartę złożył ktoś bez jego wiedzy, ma on możliwość przerwać operację poprzez kontakt z obsługą klienta sieci.
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco
z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu
ponownie!
Jeżeli
podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach
społecznościowych.
Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia, o którym mowa w artykule?