Polacy zniszczyli w wakacje prawie 70 tysięcy smartfonów

Średnio raz na minutę w wakacje niszczony był w Polsce przynajmniej jeden smartfon – wynika ze wyliczeń firmy Digital Care – największego dostawcy usług serwisowych dla urządzeń mobilnych w naszym kraju.

  • Mikołaj Frączak
  • /
  • 14 października 2022

„Zbita szybka” w smartfonie to najczęstsza awaria

Chwila nieuwagi, telefon spada na chodnik, krótka nadzieja, że nic się nie stało i… naszym oczom ukazuje się charakterystyczna pajęczyna pęknięć na wyświetlaczu. Zdarzyła wam się taka historia?

Bardzo prawdopodobne. Według danych Digital Care, aż 80% napraw smartfonów związanych jest właśnie z takimi przypadkami. Dodatkowa ochrona nie zawsze działa. Na szczęście wymiana wyświetlacza jest możliwa. Inna rzecz, że w przypadku wielu urządzeń, to nie są tanie rzeczy. 

Co dziesiąty uszkodzony smartfon został zalany

10% napraw dotyczyło zalanych urządzeń. Mowa o takich, których obudowa nie jest wodoodporna, albo z jakichś przyczyn straciła tę cechę. Niestety nie każde urządzenie da się naprawić. Największe szkody powstają zazwyczaj wtedy, kiedy sprzęt zanurzy się w wodzie morskiej. Sól potrafi wywołać w telefonie ogromne spustoszenie, o czym niedawno pisaliśmy w Polityce Bezpieczeństwa w tym artykule

Zalanie telefonu – czy da się go jeszcze uratować?Zalanie telefonu – czy da się go jeszcze uratować?Mikołaj Frączak

Wyciekły w Twojej firmie dane osobowe

możemy Ci pomóc w analizie i zgłoszeniu do UODO


Najdroższa naprawa telefonu 2022

Czasem naprawa telefonu potrafi sięgać ogromnych kwot. W tym sezonie najdroższą naprawą realizowaną przez Digital Care była naprawa Samsunga Galaxy Z Flip. Kosztowała jego użytkownika… (bagatela) 4,6 tysiąca złotych. Współczujemy.

Mężczyźni częściej psują telefony

Z danych Digital Care wynika, że około 52% napraw zgłaszają mężczyźni. Czyżby panowie byli największymi „psujami”? Niewykluczone. No chyba, że na siebie biorą zgłoszenie zniszczonego telefonu żony, partnerki, czy córki. 

Czy dodatkowa ochrona telefonu coś daje?

Aż 96% badanych użytkowników smartfonów deklaruje, że zabezpiecza swoje urządzenie dodatkowym szkłem ochronnym, folią lub etui. Niestety, nie zawsze tego typu zabezpieczenia gwarantują pełną ochronę przed skutkami wypadków z udziałem smartfona. Aż 48% badanych zgłosiło, że mimo tych zabezpieczeń ich sprzęt został zniszczony lub zalany. 

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych.

Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia, o którym mowa w artykule?

Najnowsze tematy

WSPÓŁPRACA

Blogi tematyczne

Prawo konsumenckie 2021
Blog prawa e-commerce
Prawo konsumenckie
Security Magazine
Poradnik: wszystko o zgodzie RODO i obowiązkach informacyjnych RODO
Kliknij aby wrócić do strony głównej

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych artykułach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!