Raport bezpieczeństwa e-mail 2020
Pobierz obszerne kompendium wiedzy na temat bezpieczeństwa komunikacji e-mail, przygotowane przez zespół EmailLabs. W materiale znajdziesz analizę zabezpieczeń e-mail najpopularniejszych w Polsce stron www z branży e-commerce, fintech, portali rezerwacyjnych i firm kurierskich oraz najnowsze trendy związane z bezpieczeństwem komunikacji.
- Dorota Kraskowska
- /
- 10 stycznia 2020
Komunikacja z użytkownikami za pośrednictwem e-mail pozostaje wciąż jednym z najpopularniejszych sposobów dotarcia marek do użytkowników i klientów. Wszystko wskazuje na to, że w przyszłych latach będzie podobnie.
Jak podają autorzy raportu, w 2019 roku każdego dnia nadaje się ponad 293 mld wiadomości e-mail. To o 13 mld więcej niż w 2018 roku. Tak ogromna skala wiąże się z tym, że ten kanał komunikacji jest niezwykle atrakcyjny dla różnego rodzaju cyberprzestępców. Podejrzane e-maile z banku, linki z atrakcyjnymi ofertami rabatowymi, wiadomości od rzekomych wierzycieli — wciąż pojawiają się w mediach informacje na temat nowych pomysłów cyber-oszustów na wyłudzanie pieniędzy, informacji czy danych osobowych. Dlatego tak ważna jest świadomość w zakresie bezpieczeństwa komunikacji e-mail oraz stosowanie odpowiednich zabezpieczeń podczas elektronicznej korespondencji z użytkownikami.
W raporcie znajdziesz następujące informacje:
Zagrożenia związane z masową wysyłką e-maili marketingowych i transakcyjnych,
Nie bądź dinozaurem — poznaj najważniejsze zabezpieczenia, czyli rzecz o SPF, DKIM i DMARC,
Wspieranie zabezpieczeń przez polskich i zagranicznych providerów pocztowych,
Analiza zabezpieczeń komunikacji e-mail top serwisów www w Polsce według kategorii,
Co Twoja firma może zrobić już teraz?
Dodatek dla programistów.
Większość osób prowadzących e-commerce jest świadoma tego, że bezpieczeństwo jest ważnym elementem tego biznesu. Wartością e-sklepu są klienci, których koszt pozyskania z roku na rok rośnie. Należy więc dbać o klientów nie tylko pod względem ich obsługi, ale również pod kątem ich bezpieczeństwa, a w szczególności ich danych. Oczywiście temat bezpieczeństwa jest bardzo szeroki i trzeba o nim pamiętać na wielu płaszczyznach, od organizacyjnej, przez infrastrukturę i oprogramowanie, kończąc na odpowiednim zabezpieczeniu naszej domeny.
Panuje niestety przeświadczenie, że ofiarami phishingu mogą być jedynie klienci dużych sklepów, a mały lub średni sklep nie ma się czego obawiać. Niestety tak nie jest. W przypadku, gdy ktoś przełamie zabezpieczenia systemu sklepowego i wykorzysta zdobytą bazę do wyłudzenia dodatkowych informacji lub przekierowania klientów sklepu na zainfekowaną stronę WWW, sprzedawca oprócz problemów prawnych może bezpowrotnie stracić zaufanie, jakim obdarzyli go klienci.
Niestety mało kto jest świadomy istnienia relatywnie prostych zabezpieczeń, jakie można zastosować chociażby konfigurując domenę i system pocztowy. Ma to nie tylko przełożenie na minimalizację strat w przypadku kryzysu, ale również na rozwijanie biznesu, gdzie dostarczalność poczty elektronicznej może być kluczowa zwłaszcza na początku tak, aby klienci otrzymywali wiadomość z potwierdzeniem zamówienia lub nawet z naszą korespondencją. Wymaga to jednak świadomości istnienia takich rozwiązań, umiejętności IT lub dobrej firmy IT, która w naszym imieniu zadba o te kwestie — mówi Rafał Stępniewski, prezes zarządu Rzetelna Grupa Sp. z o.o., właściciela marki Rzetelny Regulamin.
Raport bezpieczeństwa e-mail 2020 pobierz TUTAJ
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco
z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu
ponownie!
Jeżeli
podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach
społecznościowych.
Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia, o którym mowa w artykule?