Rebranding: jak zmienić identyfikację wizualną firmy?
Rebranding lub debranding to coraz częściej stosowane sztuczki, które mają na celu wzbudzić większe zaufanie do naszej firmy. W jaki sposób zmienić postrzeganie firmy w oczach odbiorcy i dlaczego jest to tak ważne zagadnienie?
- Michał Górecki
- /
- 1 sierpnia 2021
Na co wpływa logo w działalności gospodarczej
Błędem byłoby twierdzenie, że logo to tylko ta mała, nic nieznacząca grafika, która pojawia się na firmowej pieczątce i na stronie firmy. Budowanie szerokiej rozpoznawalności firmy bardzo często bierze swój początek właśnie w identyfikacji graficznej.
Duże firmy szybko zrozumiały tę zależność i zaczęły wprowadzać czasową ewaluację swoich logotypów. Grafiki takich firm, jak Microsoft, Peugeot czy Fiat z czasem się zmieniały. Zresztą, takich firm jest o wiele więcej. Paradoksalnie, trudno wskazać na podmioty, które nie zmieniły swojego logo na przestrzeni lat.
Im prostsze logo, tym łatwiej skojarzyć je odbiorcy i powiązać z konkretnym dobrem lub usługą. A jeśli coś kojarzymy, to z założenia myślimy o tym lepiej niż o firmie, której nie możemy z niczym powiązać, do czego w naszej głowie nie możemy znaleźć żadnego punktu odniesienia.
Logo zawiera też w sobie pewien dyskretny opis tego, jak działamy. Coraz częściej widuje się grafiki o obłych, łagodnych kształtach, co rzekomo symbolizuje otwartość i pozytywne nastawienie. Kanciaste grafiki, gdzie mamy dużo kątów ostrych czy prostych zazwyczaj nie są tak odbierane.
Zawsze warto pamiętać też o kolorystyce. Jeśli mamy żółte lub kremowe logo, to lepiej pomyśleć o debrandingu. Nasz mózg interpretuje te barwy niezbyt przychylnie. Żółty z założenia wzbudza w ludziach nieufność. O wiele lepiej postawić na błękit lub połączenie czerni z czerwienią.
Jak przeprowadzić zmianę wizualną firmy?
Myliłby się każdy, kto powiedziałby, że zmiana logo jest bardzo prosta: wystarczy zlecić logo, a następnie po cichu podmienić je na stronie i wyrobić nową pieczątkę. Obecnie zmiana grafiki to świetna sytuacja do wdrożenia w życie wielu schematów darmowej promocji.
Oprogramowanie do śledzenia wydatków w firmieMikołaj Frączak
Zmianę można tłumaczyć wejściem firmy na nowy poziom. Grafika powinna być odbierana jako efekt przekształceń w firmie, dzięki czemu ta działa jeszcze lepiej, jeszcze wydajniej i może zaoferować o wiele wyższą jakość świadczonych produktów lub usług.
możemy Ci pomóc w analizie i zgłoszeniu do UODOWyciekły w Twojej firmie dane osobowe
Zawsze warto zastrzec swoją grafikę (logotyp) i dopisać ją do Księgi Znaków Zastrzeżonych. Dzięki temu — gdyby ktoś chciał się naszym logo „zainspirować” — zyskamy szereg narzędzi prawnych, by móc domagać się odszkodowania.
Gdzie warto umieścić logo firmy?
Praktycznie wszędzie. Powinno być ono domyślną tapetą na firmowych komputerach. Obowiązkowo powinno znajdować się w stopce firmowych e-maili, na samochodach wchodzących w skład mienia naszej działalności gospodarczej.
Z oczywistych względów nie może zabraknąć go też na gadżetach. Bez względu na to, czy zdecydujemy się na długopisy, notatniki, kalendarze, pokrowce do telefonów czy ekologiczne torby zakupowe. Budowa świadomości graficznej z czasem powinna zaprocentować, w wyniku czego naszą firmę na pewno zacznie kojarzyć więcej osób.
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco
z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu
ponownie!
Jeżeli
podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach
społecznościowych.
Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia, o którym mowa w artykule?