System do monitorowania stron www. Jak działa?

Własna strona w sieci to obecnie obowiązek. Kogo nie ma w internecie, tego — w obiegowej opinii — nie ma. Działalności gospodarcze muszą zwiększać swoje zasięgi, a najlepszym ku temu sposobem jest budowanie swojej obecności w internecie. Jak monitorować efekty swoich działań? Jednym z najlepszych rozwiązań, na jakie można się zdecydować, jest system monitorowania stron WWW. Jak on działa?

  • Michał Górecki
  • /
  • 13 maja 2021

Co składa się na monitoring stron?

Nie ma jednej uniwersalnej metody analizy witryny w sieci. Można do tego zagadnienia podejść na wiele sposobów. Analiza dostępności może opierać się na detekcji awarii. Nawet jeśli mamy najlepszy serwis, ale serwer cyklicznie ma awarie, to jej rating i odbiór w opinii internautów może być negatywny.

Niezwykle cennym aspektem jest monitorowanie treści. We współczesnym internecie dużą rolę odgrywa odpowiednie nasycenie tekstów na stronie słowami i odpowiednimi frazami. Agencje SEO lub osoby, które odpowiadają za pozycjonowanie w firmie, powinny korzystać z tych mierników.

Warto zwrócić też uwagę na to, że do monitoringu stron należy podejść pod kątem tego, czy moduły składające się na serwis są dobrze zoptymalizowane. Czy właściwie działa system przekierowań, czy w ramach serwisu nie ma pustych stron z błędem 404.

Powinno się też zwrócić uwagę na to, czy serwis jest odpowiednio zabezpieczony. Certyfikat SSL to absolutne minimum. Jeśli kupujemy domenę z rynku wtórnego, to przed finalizacją transakcji warto upewnić się, że nie jest ona dodana do żadnej czarnej listy lub nie jest wyrzucona z indeksu Google.

Jak szukać klientów za pomocą call center?Jak szukać klientów za pomocą call center?Martyna Kowalska

Czy wszystkie narzędzia wspierające monitorowanie stron są płatne?

Nie, choć zdecydowana większość rekomendowanych aplikacji jest już płatna. Wiele zależy też od tego, czy projekt, jakim zarządzamy, jest już na takim etapie rozwoju, że musimy korzystać z aplikacji wysoko wyspecjalizowanych, jak choćby SaaS. 

Wciąż można jednak odnaleźć darmowe wtyczki do popularnych systemów zarządzania treścią — w tym także do darmowego Wordpressa — które dostarczą nam wszystkich kluczowych danych, które dla jednoosobowych działalności gospodarczych czy firm zatrudniających zaledwie kilka osób będą w pełni wystarczające.

Wciąż można wyciągnąć też wiele wiedzy z Google Analytics. To kompleksowa usługa, której niektóre funkcjonalności są dość mocno powiązane z monitorowaniem stron WWW. Często zdarza się też, że takich narzędzi za darmo dostarcza nam hosting, gdzie umieszczony jest serwis.

Wyciekły w Twojej firmie dane osobowe

możemy Ci pomóc w analizie i zgłoszeniu do UODO

Czy warto inwestować w monitoring serwisu online?

Tak. Warto jednak pamiętać o tym, aby odpowiednio zaplanować budżet. Czasem o wiele lepiej jest zainwestować większą ilość gotówki w pozycjonowanie i działania związane z budowaniem widoczności serwisu, w tym także w wartościowe treści i budowanie zaplecza.

Dopiero po pewnym czasie, gdy nasz serwis zyska już pewną renomę i rozpoznawalność, można podejść do wszystkich głównych mierników, które składają się na monitoring portalu. Jest to rekomendowany sposób zwłaszcza dla tych firm, które mają ograniczone środki budżetowe na promocję.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych.

Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia, o którym mowa w artykule?

Najnowsze tematy

WSPÓŁPRACA

Blogi tematyczne

Prawo konsumenckie 2021
Blog prawa e-commerce
Prawo konsumenckie
Security Magazine
Poradnik: wszystko o zgodzie RODO i obowiązkach informacyjnych RODO
Kliknij aby wrócić do strony głównej

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych artykułach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!