Sztuczna inteligencja a procesy w firmie: czy SI może pomóc?

Od wielu lat mówi się o tym, że sztuczna inteligencja może znacznie uprościć nasze funkcjonowanie — tak w domu, jak i w sferze zawodowej. Czy dziś, w 2021 roku, SI może już coś zaoferować firmom i działalnościom gospodarczym?

Sztuczna inteligencja a procesy w firmie: czy SI może pomóc?
  • Mikołaj Frączak
  • /
  • 9 sierpnia 2021

Kiedy przyda nam się sztuczna inteligencja w firmie?

Nie jest prawdą, że z SI skorzystają tylko wielkie korporacje o globalnym zasięgu. Oczywiście, to one są głównymi beneficjentami, na co wpływa także ich budżet oraz know-how, jednak wiele wskazuje na to, że nawet małe działalności gospodarcze, gdzie pracuje mniej niż 10-20 osób, już teraz mogą „wyciągnąć” z SI całkiem sporo.

Jednym z kluczowych obszarów, gdzie radzi ona sobie zaskakująco dobrze, są infolinie. Na dziś dzień istnieje już co najmniej kilka platform wspierających język polski, które komunikują się z klientem i odpowiadają na większość jego pytań, a dopiero w skrajnej sytuacji przekierowują połączenie do pracownika właściwego działu.

To cenione rozwiązanie, które działa jednocześnie na korzyść klientów oraz pracowników. Ci pierwsi zyskują, bo większość spraw można załatwić o wiele szybciej, a pracownicy korzystają na tym, że o wiele rzadziej trafiają się im rozmówcy, którzy powinni byli trafić do innego działu — na przykład do pomocy technicznej.

Sztuczna inteligencja jest też coraz szerzej wykorzystywana w aplikacjach typu SaaS, które służą do zarządzania wieloma procesami w firmie, na przykład do analizy zamówień oraz porównania kontrahentów biznesowych, z jakimi pracujemy. Wiele osób nie zdaje sobie sprawy, jak często SI ułatwia nam życie.

Sztuczna inteligencja a bezpieczeństwo sieci

Coraz częściej spotykamy się z rozwiązaniami, kiedy NPU pomaga nam troszczyć się o bezpieczeństwo w zakresie cyber-ataków. Sztuczna inteligencja odgrywa też nieocenioną rolę w systemowych firewallach. Pracując w tle, analizuje setki tysięcy zagrożeń i automatycznie dopasowuje model działania do tego, jakie zagrożenie w danej chwili nam zagraża.

Słaby zasięg komórkowy w biurze, co robić?Słaby zasięg komórkowy w biurze, co robić?Anna Malinowska

Jeżeli jesteś administratorem danych lub IOD

możesz liczyć na nasze wsparcie w zakresie RODO w Twojej firmie

Wiele wskazuje na to, że to właśnie bezpieczeństwo cyfrowe będzie jednym z tych obszarów, gdzie SI da nam najwięcej. Do tej pory najsłabszym łańcuchem w zabezpieczeniach zawsze (lub niemal zawsze) był człowiek. Dzięki SI będziemy zwolnieni z podejmowania szeregu decyzji, które mogłyby prowadzić do kradzieży danych czy naszej cyfrowej tożsamości.

Sztuczna inteligencja a SEO i Content

Na rynku istnieje już kilka platform, które bardzo dobrze radzą sobie z samodzielnym generowaniem treści po angielsku. Mimo tego, że język polski wciąż sprawia modelom pewne problemy, to wiele wskazuje na to, że w przyszłości nasz rodzimy język zostanie przez modele opanowany.

Administrator strony będzie w stanie generować treści, ustawiając tylko kilka suwaków. To ogromna oszczędność czasu, która na pewno przysłuży się także pracownikom działu marketingu. Jeśli jednak nasza firma działa na rynkach anglojęzycznych, to już dziś można przetestować kilka modeli, które powinny wygenerować dla nas ciekawe, poprawnie napisane, publikacje na wybrany temat. 

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych.

Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia o którym mowa w akrtykule?

Czy ten artykuł był przydatny?

Kliknij aby wrócić do strony głównej

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych artykułach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!