Program zakupu telewizora z DVBT-2/HEVC. Rząd rejestruje sprzedawców
rnRuszyła rejestracja dla sprzedawców do rządowego programu dofinansowania do zakupu odbiornika cyfrowego
- Michał Górecki
- /
- 11 marca 2022
Jeśli jesteś przedsiębiorcą prowadzącym sprzedaż urządzeń tj. dekoderów i telewizorów przystosowanych do odbioru naziemnej telewizji cyfrowej w nowym standardzie DVB-T2/HEVC, już teraz możesz złożyć na platformie GOV.pl wniosek online o rejestrację w rządowym programie dofinansowania do zakupu odbiornika cyfrowego.
Program dofinansowania ma na celu wsparcie gospodarstw domowych w wymianie sprzętu na taki, który umożliwi im odbiór telewizji w nowym, lepszym standardzie DVB-T2/HEVC. Realizacja przyznanych świadczeń w programie dofinansowania będzie możliwa wyłącznie w sklepach internetowych i stacjonarnych przedsiębiorców, którzy zarejestrują się i przystąpią do programu.
Sprawdź, czy możesz wziąć udział w programie dla sprzedawców
Jeśli jesteś przedsiębiorcą, który prowadzi sprzedaż urządzeń (dekoderów i telewizorów) przystosowanych do odbioru naziemnej telewizji cyfrowej, już wkrótce będziesz mógł zarejestrować się online w rządowym programie dofinansowania zakupu odbiornika cyfrowego DVB-T2/HEVC.
W ramach programu posiadacze nieaktualnych odbiorników z sytuacją materialną nie pozwalającą na samodzielne poniesienie kosztów zakupu odbiornika cyfrowego w nowym standardzie, będą mogli otrzymać dofinansowanie. Z dofinansowania będzie można skorzystać przy zakupach u przedsiębiorców, którzy zarejestrują się w programie.
Kto będzie mógł przystąpić do programu?
Do programu będziesz mógł przystąpić, jeśli jesteś przedsiębiorcą, oraz:
- sprzedajesz odbiorniki cyfrowe, które spełniają wymagania techniczne i eksploatacyjne,
- jesteś czynnym podatnikiem VAT lub jesteś zwolniony z podatku VAT,
możemy Ci pomóc w analizie i zgłoszeniu do UODOWyciekły w Twojej firmie dane osobowe
- masz siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej lub innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA).
Sprawdź, jak to zrobić
Aby złożyć wniosek o rejestrację do programu przez Internet, będziesz potrzebował profilu zaufanego, e-dowodu lub certyfikatu kwalifikowanego.
Rejestracja w programie będzie polegać na założeniu konta w dedykowanym systemie teleinformatycznym. Dokonywana będzie na podstawie zawartych we wniosku informacji.
System będzie przeznaczony do rejestracji towarów opłaconych przy pomocy dofinansowania oraz pozwoli na rozliczanie płatności w ramach programu.
Jak usunąć konto na Facebooku?Michał Górecki
Jakie będą Twoje obowiązki?
Przystępując do programu zobowiązujesz się do:- sprzedaży sprzętu spełniającego wymagane parametry techniczne,- uczestniczenia w systemie płatności z wykorzystaniem dedykowanego systemu teleinformatycznego,- informowania klienta o możliwości akceptacji płatności za sprzęt przy pomocy otrzymanego dofinansowania (plakaty w miejscu sprzedaży, banery na stronie internetowej, itp.),- złożenia wymaganych oświadczeń o prawidłowości danych i zgodności sprzętu.
Prezes UOKiK apeluje do psrzedawców
Od 1 lipca 2022 roku odbiorcy telewizji naziemnej będą korzystać z nowego standardu nadawania sygnału — DVB-T2/HEVC. Dzięki temu konsumenci otrzymają więcej kanałów w lepszej jakości. Jednak nie każdy telewizor jest obecnie dostosowany do odbioru nowego standardu telewizji. Ten problem dotyczy 2,27 mln gospodarstw domowych. W 56 proc. z nich mieszka jedna osoba. Ponad 40 proc. takich konsumentów ma ponad 70 lat, a 81 proc. jest powyżej 50 roku życia.
- Już obecnie wiele osób poszukuje nowego telewizora lub dekodera, który umożliwi oglądanie telewizji nowej generacji w lepszym standardzie. Zwiększony popyt może rodzić pokusę nieuzasadnionego podwyższania cen na te produkty. Dlatego zaapelowałem do właścicieli sieci sklepów z elektroniką, aby kształtowali politykę cenową sprzętu do odbioru telewizji naziemnej w duchu społecznej odpowiedzialności biznesu. O to samo poprosiłem właścicieli największych internetowych platform sprzedaży. Zwróciłem się do nich o to, by reagowali na nieuczciwe oferty – mówi Prezes UOKiK Tomasz Chróstny.
Apel wysłany został do następujących przedsiębiorców: Euro-net, Media Saturn Online, Terg, Neonet, Morele.net, Allegro i Ceneo.
Źródło: własne, UOKiK
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco
z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu
ponownie!
Jeżeli
podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach
społecznościowych.
Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia, o którym mowa w artykule?