Cyfryzacja ubezpieczeń. Deklaracje TFG i TFP tylko przez internet
Ustawa wprowadzająca zmiany dotyczące składania przez przedsiębiorców turystycznych deklaracji TFG i TFP została opublikowana 26 października 2022 roku. To oznacza, że obie deklaracje można składać wyłącznie DROGĄ ELEKTRONICZNĄ. Co oznacza cyfryzacja ubezpieczeń dla firm z tej branży?
- Michał Górecki
- /
- 31 października 2022
Cyfryzacja deklaracji TFG i TFP – co się zmienia?
Przed wprowadzeniem nowej ustawy, deklarację TFG, czyli Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego, można było składać zarówno w formie papierowej, dostarczając wypełniony formularz do siedziby Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego, jak i elektronicznie. Wybranie drugiej ścieżki wiązało się z koniecznością logowania na konto przedsiębiorcy turystycznego TFG.
Z kolei deklaracje TFP, czyli Turystycznego Funduszu Pomocowego, można było składać wyłącznie elektronicznie poprzez portal.
Jednolity sposób składania deklaracji
W tej sytuacji cyfryzacja turystycznych funduszy polega przede wszystkim na konsekwentnym ujednoliceniu sposoby składania deklaracji – zarówno dla TFG, jak i TFP. Zrezygnowano bowiem z papierowej deklaracji pierwszego z wymienionych funduszy. Nowe przepisy wejdą w życie po 14 dniach od daty publikacji ustawy, czyli jeszcze w pierwszej połowie listopada 2022 roku.
możemy Ci pomóc w analizie i zgłoszeniu do UODOWyciekły w Twojej firmie dane osobowe
Kto może skontrolować legalność oprogramowania w firmie?Michał Górecki
Łatwiejsza realizacja obowiązków dla przedsiębiorców turystycznych
Jak ocenia Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny - „składanie deklaracji TFG i TFP w wersji elektronicznej jest znacznie wygodniejsze niż w formie papierowej. Dzięki wdrożonym usprawnieniom wypełnianie formularzy jest łatwiejsze i szybsze.Po wypełnieniu deklaracji przedsiębiorca wysyła oba formularze jednocześnie, dzięki czemu proces składania deklaracji zajmuje mniej czasu.”
Wprowadzenie nowych przepisów stawia jednak przed firmami w branży konieczność założenia konta przedsiębiorcy. Jest to możliwe przy użyciu danych do rejestracji otrzymanych od Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego w liście powitalnym. Jeśli z jakiegoś powodu przedsiębiorca nie posiada tych danych, powinien skontaktować się w tej sprawie z Turystycznym Funduszem Gwarancyjnym.
Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny rezygnuje z aplikacji mobilnejAnna Malinowska
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco
z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu
ponownie!
Jeżeli
podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach
społecznościowych.
Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia, o którym mowa w artykule?