Narzędzia do optymalizacji sprzedaży

Zasadniczym celem funkcjonowania każdej działalności gospodarczej jest sprzedaż danej usługi lub dobra, jakie oferujemy. Warto zastanowić się nad tym, jak można szybko zoptymalizować nasz model sprzedaży, by zarabiać jeszcze więcej. Na jakie narzędzia warto zwrócić uwagę?

  • Anna Malinowska
  • /
  • 17 maja 2021

Sprzedaż zaczyna się od analizy danych

Kluczową rolą jest przeanalizowanie tego, kim są osoby, które kupują nasze produkty lub świadczone przez nas usługi. Im więcej o nich wiemy, tym szybciej możemy opracować dokładną strategię marketingową, dzięki której dotrzemy do szerszego grona odbiorców.

Ważną rolę może tu odegrać na przykład oprogramowanie SaaS. Pamiętajmy jednak o tym, że w XXI wieku handel, to w dużej mierze sprzedaż przez internet. Trend stale zyskuje na znaczeniu, w czym spory udział na wciąż trwająca pandemia koronawirusa. 

Im szybciej zrozumiemy, kim są nasi odbiorcy i na czym im zależy, tym lepiej zaplanujemy działania promocyjne, na przykład wykupimy targetowaną kampanię w Google Ads czy na Facebooku. Źle opracowany plan działania i nietrafiona grupa docelowa takich działań będzie w dużej mierze marnowaniem pieniędzy i wyrzucaniem ich w błoto.

Jak zadbać o widoczność firmy w sieci?

Mimo tego, że SEO to — co do zasady — zespół narzędzi służących zwiększeniu widoczności serwisu w wyszukiwarce internetowej, to jednak można uznać je za ważny półśrodek, który może zwiększyć sprzedaż w naszej firmie. Im więcej osób dotrze do naszej strony i pozna naszą ofertę, tym większe będą nasze szanse na zysk. 

SEO skupia się na analizie danych. Do tabel z cyframi i wieloma danymi może dotrzeć każdy, kto korzysta z Google Analytics. Ważną rolę odgrywa jednak wyciągnięcie odpowiednich wniosków. Na szczęście nie musimy próbować dociekać tego, które frazy są dla nas ważne samodzielnie. Na rynku istnieje wiele rekomendowanych agencji SEO, które chętnie nam w tym pomogą.

Warto pamiętać też o specjalistach generujących treści na strony WWW. Muszą one być napisane w taki sposób, by zawierały odpowiednie pokrycie tematyczne, z użyciem najważniejszych fraz, dzięki czemu buduje się ich widoczność w wyszukiwarce. 

Wyciekły w Twojej firmie dane osobowe

możemy Ci pomóc w analizie i zgłoszeniu do UODO

Pozostałe narzędzia do optymalizacji sprzedaży

Mówiąc o zwiększeniu przychodów w firmie, nie sposób nie wspomnieć o systemach CRM. To narzędzia, które skupiają się na automatyzacji procesu kontaktu między firmą, a jej klientami. Skoro już jesteśmy widoczni w sieci i zainteresowani pytają o naszą ofertę, to musimy potrafić wyjść im naprzeciw. 

Każdy klient powinien mieć swoją własną kartę, gdzie będą zapisywane najważniejsze zdarzenia oraz historia zamówień. Nie każdy pracownik w firmie musi wiedzieć o kliencie wszystko. Upewnijmy się więc, że w ramach aplikacji CRM nadaliśmy inne uprawnienia dla handlowców, a inne dla szeregowych pracowników. 

Dużą rolę w optymalizacji sprzedaży odgrywa też łatwość kontaktu z biurem obsługi klienta. Warto pamiętać o tym, że w toku współpracy z partnerami biznesowymi może pojawić się wiele zapytań, którym będziemy musieli sprostać. Im szybciej i konkretniej będziemy rozwiązywali wszystkie niejasności, tym większe szanse na to, że klient wróci do nas po kolejne produkty. 

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych.

Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia, o którym mowa w artykule?

Najnowsze tematy

WSPÓŁPRACA

Blogi tematyczne

Prawo konsumenckie 2021
Blog prawa e-commerce
Prawo konsumenckie
Security Magazine
Poradnik: wszystko o zgodzie RODO i obowiązkach informacyjnych RODO
Kliknij aby wrócić do strony głównej

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych artykułach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!