Trwa nabór do Rady do Spraw Cyfryzacji
Cyfryzacja KPRM ogłosiła nabór do Rady do Spraw Cyfryzacji na piątą kadencję. Kandydatów można zgłaszać od 17 do 31 marca 2023 roku.
- Anna Petynia-Kawa
- /
- 20 marca 2023
Rada do Spraw Cyfryzacji — co to jest?
Rada do Spraw Cyfryzacji funkcjonuje na podstawie 17 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz.U. z 2023, poz. 57). Powołuje się ją na dwuletnią kadencję.Stanowi ona organ opiniotwórczy i doradczy, który działa przy ministrze, który odpowiada za kwestie związane z informatyzacją. Składa się z 15-20 członków. W jej zadaniach są między innymi bieżące opiniowanie dokumentów i projektów aktów prawnych związanych z informatyzacją, łącznością lub rozwojem społeczeństwa informacyjnego.
Dalczego warto dbać o bieżącą aktualizację oprogramowania komputera?Anna Petynia-Kawa
Kto może zgłaszać rekomendacje?
Kandydatów na członków Rady do Spraw Cyfryzacji mogą rekomendować następujące osoby/organy:
- Ministrowie,
- Naczelny Dyrektor Archiwów Państwowych,
- Prezes Polskiego Komitetu Normalizacyjnego,
- współprzewodniczący ze strony samorządowej Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego,
- podmioty, o których mowa w art. 7 ust. 1 pkt 1, 2 i 4–8 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. poz. 1668), które prowadzą badania naukowe lub prace rozwojowe w zakresie informatyki lub łączności,
- izby gospodarcze reprezentujące przedsiębiorców wykonujących działalność gospodarczą w zakresie gospodarki elektronicznej, komunikacji, mediów, wytwarzania sprzętu informatycznego, oprogramowania lub świadczenia usług informatycznych,
- stowarzyszenia wpisane do Krajowego Rejestru Sądowego, których celem statutowym jest reprezentowanie środowiska informatycznego lub wspieranie zastosowań informatyki, gospodarki elektronicznej, komunikacji lub mediów.
możemy Ci pomóc w analizie i zgłoszeniu do UODOWyciekły w Twojej firmie dane osobowe
Unia Europejska chce bezpiecznego Internetu Rzeczy (IoT)Anna Malinowska
Co powinno zawierać zgłoszenie kandydata?
W zgłoszeniu należy zawrzeć rekomendację, która będzie zawierała imię i nazwisko kandydata oraz jego zgodę na kandydowanie. Ponadto dołączamy oświadczenie kandydata o posiadaniu wyższego wykształcenia i dane do kontaktu z kandydatem, czyli adres pocztowy, adres e-mail, numer telefonu. Więcej informacji na temat zgłaszania rekomendacji znajdziesz klikając TUTAJ!Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco
z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu
ponownie!
Jeżeli
podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach
społecznościowych.
Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia, o którym mowa w artykule?