nr tel.: 22 390 91 05

Inne marki
Rzetelnej Grupy

Rzetelny Regulamin Rzetelny Prawnik Rzetelna Umowa Prawo Konsumenckie Rzetelny Konkurs

Koszty odstąpienia od umowy zawartej na odległość z punktu widzenia konsumenta

Autor: Rafał Stępniewski Data: 15 stycznia 2018

Zwroty towarów stanowią nieodłączony element funkcjonowania sklepów stacjonarnych oraz internetowych. W przypadku tych drugich, należy pamiętać o przepisach regulujących umowy zawierane na odległość. Dzięki znajomości aktualnie obowiązujących przepisów prawa, unikniemy nieprzyjemności prawnych oraz zapewnimy konsumentom obsługę na najwyższym poziomie.

Sprzedając w internecie, należy pamiętać, że konsument może odstąpić od umowy w terminie 14 dni bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów. Oczywiście są pewne wyjątki. W przypadku skorzystania z uprawnienia do odstąpienia od umowy, ponosi on jedynie koszty związane z „bezpośrednim” zwrotem rzeczy.

Przepisy ustawy z dnia 30.05.2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2017 r. poz.  683 ze zm.) jasno określają prawa i obowiązki przedsiębiorców oraz konsumentów. Niektóre przypadki mogą budzić jednak pewne wątpliwości.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat zwrotów i związanych z nimi kosztów, zachęcamy do lektury artykułu dostępnego na blogu Rzetelnego Regulaminu.

Jeżeli ar­ty­kuł przydał Ci się, udostępnij go in­nym. Pomóż nam dzielić się wiedzą. Dzięki po­niż­szym przy­ci­skom zaj­mie ci to chwilę.


Podziel się na Facebook Podziel się na Twitter Podziel się na LinkedIn